Hogeschool Rotterdam

Hogeschool Rotterdam wil graag een praktijkgericht kennisinstituut zijn in het hart van Rotterdam. Een instituut, dat op velerlei manieren verbonden is met de stad Rotterdam en met de regio. Dat uit zich op verschillende manieren.


De opleidingen van Hogeschool Rotterdam zijn gevestigd op vier hoofdlocaties in Rotterdam, daarmee is HRO een hogeschool voor en van de regio.


Hogeschool Rotterdam leidt op voor vrijwel alle beroepsgroepen. Daarmee voorziet HRO de stad nu en in de toekomst van hoger opgeleiden. HRO streeft ernaar dat de HRO studenten een afspiegeling zijn van de bevolking van Rotterdam. De hogeschool communiceert met de omgeving, om in te kunnen spelen op de vraag naar bepaalde beroepen. Hogeschool Rotterdam vind het belangrijk om kennis uit te wisselen en werkt daarbij nauw samen met bedrijven en instellingen in de stad.
De opleidingen van Hogeschool Rotterdam hebben de Rotterdamse mentaliteit geadopteerd: pragmatisch, oplossingsgericht en initiatiefrijk.


CMI
Hogeschool Rotterdam Pieter de hoogweg Instituut voor Communicatie, Media en Informatietechnologie is een Instituut van de hogeschool Rotterdam dat zich specialiseert in nieuwe media en technologie dat allemaal terug te vinden is in hedendaagse en toekomstige vorm van communicatie. De hro speelt altijd met de trend mee dat zorgt er weer voor dat de lesstof makkelijk aangepast kan worden op de huidige trend. De  vakken op de hro cmi variëren van design tot aan marketing en ect dat zorgt er weer voor dat de studenten de eerste 2 jaar als allround worden opgeleid , terwijl er volledig aandacht aan de gekozen  opleiding wordt gegeven. De locatie pieter de hoogweg is een kleine hogeschool dat een knus gevoel geeft en met een klein aantal studenten vergelijken met andere hro instituten. De hro cmi onderscheidt zich van andere scholen door de studenten van de verschillende opleidingen binnen de cmi te laten samenwerken,dat geeft de studenten een voorproefje hoe het in hun toekomstige baan zal zijn.

Informatie over CDM

Wat houdt CDM nu eigenlijk in? Dat wordt nu uitgelegd.

Communicatie en informatie zijn termen die je tijdens de opleiding vaak tegenkomt. Je wordt getraind in je creativiteit en maakt daar gebruik van tijdens het bedenken van communicatieplannen, uiteraard met inzet van nieuwe media.
Opdrachten direct vanuit de praktijk
De opleiding leunt, zoals je van een hogere beroepsopleiding kunt verwachten, zwaar op de praktijk. Jouw werkopdrachten zijn direct ontleend aan de beroepspraktijk, professionals geven gastcolleges en begeleiden je bij echte projecten en de stages die je loopt zijn inhoudelijk en vakgericht.
Samenwerken met andere mediaopleidingen
Dankzij de vele praktijkvakken, waarbij je geregeld samenwerkt met studenten Communication and Multimedia Design en Mediatechnologie leer je snel het beste multimediale product te ontwikkelen.
Wat kun je allemaal worden met deze opleiding?
Online communicatieadviseur
In deze baan geef jij adviezen aan het management hoe om te gaan met de online communicatie. Dit kun je doen binnen de organisatie waar je werkt, maar je kunt ook ingehuurd worden. Jij weet hoe de doelgroep zich op het internet gedraagt. Je ziet de kansen die er voor de organisatie liggen voor nieuwe online ideeën. De aanvragen zijn heel divers. Soms schrijf je een advies voor een specifiek communicatiemiddel, een andere keer word je gevraagd om een advies te schrijven voor de totale online communicatie.
Projectmanager online media
Jij coördineert projecten voor online communicatie. De ene keer gaat het om het ontwikkelen van een communicatiemiddel zoals een website. De andere keer gaat het om een campagne voor een nieuw product of het implementeren van de nieuwe huisstijl bij de huidige communicatiemiddelen. Jij zorgt er uiteindelijk voor dat het project goed verloopt en houdt contact met de opdrachtgever, webdesigners, programmeurs en andere betrokken partijen van dat project.
Contentmanager
Als contentmanager ben jij het aanspreekpunt voor de online inhoud van bijvoorbeeld een website. Denk aan een bedrijf zoals bol.com waar het bedrijf afhankelijk is van de website. Hoe zorg je ervoor dat de inhoud up-to-date blijft en belangrijk genoeg is voor de bezoekers? Aan jou de taak om daarvoor te zorgen.
Hogeschool Rotterdam en Social Media
Hogeschool Rotterdam doet zelf ook intensief mee aan Social Media. Hogeschool Rotterdam heeft zelfs een eigen Twitter pagina en zetten hier allemaal weetjes en nieuwtjes op over de school.


Alsof dat nog niet genoeg is heeft hogeschool Rotterdam ook een Facebook pagina.


Zoals u ziet is hogeschool Rotterdam lekker up - to - date als het gaat om Social Media en dat is maar goed ook want dan investeer je in de toekomst!